Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

4 plaatsers

    Eigen boeken

    Amytjeuh
    Amytjeuh
    Minister


    Aantal berichten : 1084
    Registratiedatum : 12-04-12
    Leeftijd : 29
    Woonplaats : District 4

    Eigen boeken Empty Eigen boeken

    Bericht van Amytjeuh 13.04.12 10:17

    Post hier boeken die je zelf hebt geschreven of die personen hebben geschreven die jij kent. Je kan er dan over praten, over de ervaringen, over hoe het verloop was van het uitbrengen van het boek of mensen aansporen om hun verhalen ook naar een uitgeverij te sturen. Misschien heeft er al iemand het boek gelezen van jou of van je vriend, of wilt er iemand dat boek lezen. Je kan hier ook commentaren kwijt die je had/ hebt tijdens het lezen van het boek.

    Oke, hier dan mijn eigen boek: Wolvenpracht. Ik heb er vier jaar aan geschreven en het vijfde jaar heb ik ervoor gezorgd dat hij volledig werd verbeterd en uitgebracht werd. Het was voor mij niet echt een hele grote stap om naar de uitgeverij te gaan, omdat ik er niet zo veel bij heb nagedacht. Nu heb ik het hele avontuur al eens gehad en heb ik dingen die ik in de toekomst beter kan doen. Het tofste vond ik wanneer ik voor het eerst mijn eigen boek in handen had.

    Ik heb bij de bijeenkomst in de uitgeverij zelf ook een andere schrijver leren kennen waarvan ik het boek ook heb gelezen. Zijn boek heel Vergeven Beloften. Ik vind het een heel goed en sterk verhaal. Ik moet wel zeggen dat er enkele typefouten in zitten, maar dat vind ik bijzaak. Ik vind het belangrijkste aan een boek, het verhaal. Ik ben echt blij dat ik het boek gekocht en gelezen heb.
    Riku
    Riku
    Moderator


    Aantal berichten : 452
    Registratiedatum : 05-11-09
    Leeftijd : 34
    Woonplaats : Jigoku

    Eigen boeken Empty Re: Eigen boeken

    Bericht van Riku 13.04.12 13:37

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik in mijn hele leven al aan vele boeken ben begonnen en nog tientallen verhaallijnen heb liggen, maar er is slechts één verhaal wat ik daadwerkelijk heb afgemaakt. Dit was dan ook het boek wat ik schreef voor mijn profielwerkstuk (afsluitend werkstuk op de middelbare school), getiteld "een kat voor 5 dagen". Ik ben er nooit mee naar een uitgeverij gestapt, omdat ik teveel biologie in zit, waardoor het verhaal zelf een beetje op de 2e plaats kwam te staan. Destijds zei ik eerst het hele verhaal te willen herschrijven, maar dat is er eigenlijk nooit van gekomen. Misschien ooit... Lachen

    Ik wil echt heel graag een compleet boek schrijven, maar zo gauw als ik weet hoe het boek gaat eindigen, dan heb ik plotseling geen zin meer om het te schrijven. Daarnaast heb ik het laatste jaar niet meer zoveel inspiratie om daadwerkelijk te gaan schrijven. Ik hoop dat de inspiratie weer een beetje terugkomt als ik afstudeer aan de universiteit en de hoeveelheid stress die mijn lichaam voelt een beetje afneemt.

    Naast dat ene boek voor mijn profielwerkstuk, heb ik maar één lange fanfictie "afgeschreven". Maar goed, omdat het fanfictie is kan het natuurlijk niet worden uitgegeven... Knipoog
    Amytjeuh
    Amytjeuh
    Minister


    Aantal berichten : 1084
    Registratiedatum : 12-04-12
    Leeftijd : 29
    Woonplaats : District 4

    Eigen boeken Empty Re: Eigen boeken

    Bericht van Amytjeuh 13.04.12 14:36

    Soms helpt het om verhalen even te laten liggen en het dan weer op te nemen. Soms verander ik hele stukken van mijn verhaal. Je eindes kunnen dan ook weer veranderen... Lachen
    Riku
    Riku
    Moderator


    Aantal berichten : 452
    Registratiedatum : 05-11-09
    Leeftijd : 34
    Woonplaats : Jigoku

    Eigen boeken Empty Re: Eigen boeken

    Bericht van Riku 13.04.12 21:38

    Mijn einde verandert constant als ik nog geen einde in m'n hoofd heb, maar als ik echt een complete verhaallijn van tevoren uitstippel, dan staat het einde wel vast.

    Als ik mijn verhalen een tijdje laat liggen, dan vergeet ik meestal dat ze bestaan en vergeet ik vaak ook waar ze over gingen. Zeker als ik al een eindje op weg ben heb ik vaak geen zin om ze helemaal te gaan lezen zodat ik weer verder kan schrijven.
    Amytjeuh
    Amytjeuh
    Minister


    Aantal berichten : 1084
    Registratiedatum : 12-04-12
    Leeftijd : 29
    Woonplaats : District 4

    Eigen boeken Empty Re: Eigen boeken

    Bericht van Amytjeuh 14.04.12 11:55

    Ik typ meestal alles zo veel mogelijk uit. Dat leest ten eerste gemakkelijker en ten tweede kan ik het beter bijhouden. Ik ben bijvoorbeeld Wolverpracht beginnen schrijven toen ik 12 was en ik heb daartussen zeker een half jaar gehad dat ik niet heb geschreven. Ik las dan gewoon het laatste stukje opnieuw en ging dan verder verzinnen. Als het af was heb ik alles weer nagelezen en de foutjes die er in zaten verbeterd. Maar ik had wel een ding dat wanneer ik een personage verzin, zeker een hoofdpersonage, dat die echt blijft hangen. Ik vergeet mijn personages nioet snel. Het is vreemd, maar het is echt een beetje alsof het mijn kindjes zijn... Blij 2
    avatar
    Gast
    Gast


    Eigen boeken Empty Re: Eigen boeken

    Bericht van Gast 01.07.12 15:09

    Ik ben al vaak begonnen aan boeken, ik vind dat zeer leuk, maar de meeste werkte ik niet af, nu ben ik al ongeveer een 5 tal maand bezig aan een, en heb 40 pagina's. Persoonlijk vind ik dat wel goed, maar het is zeer veel werk, gelukkig heb ik in de vakantie meer tijd.
    Amytjeuh
    Amytjeuh
    Minister


    Aantal berichten : 1084
    Registratiedatum : 12-04-12
    Leeftijd : 29
    Woonplaats : District 4

    Eigen boeken Empty Re: Eigen boeken

    Bericht van Amytjeuh 25.07.12 1:47

    mijn boek dat ik heb uitgebracht had uitgetypt slechts 40 pagina's A4, dus dat is al aardig wat, wat je daar hebt Lily. Het is inderdaad veel werk, maar als je het fijn vind, gaat dat snel.
    avatar
    Gast
    Gast


    Eigen boeken Empty Re: Eigen boeken

    Bericht van Gast 31.07.12 19:16

    Oh, schrijven is fantastisch, nu ja, niet als het voor school is, maar je weet wat ik bedoel. Daarin kan je je hele fantasie loslaten. Soms moet ik gewoon schrijven, overlaatst zaten we in de 'Lafayette'(niet echt een leuke winkel, vind ik.) in Limoges, toen we op vakantie waren. En ik moest schrijven, alleen had ik geen papier of balpen bij, dus kon het niet, ik zat te vloeken in mezelf dat ik het niet mee had.
    Merel
    Merel
    Burgemeester


    Aantal berichten : 511
    Registratiedatum : 16-08-10
    Leeftijd : 25
    Woonplaats : Nijmegen

    Eigen boeken Empty Re: Eigen boeken

    Bericht van Merel 03.08.12 15:55

    Iemand die ik ken heeft al twee boeken uit (een serie die ze schrijft).
    De boeken heten: Cyclus, Eens in de maand en Cyclus, Niemandsland.

    Zelf schreef ik vroeger wel eens kortverhalen, maar om een heel boek te vullen gaat niet. Ik begin er dan aan, laat het een tijdje liggen en weet dan niet meer waarover ik schrijf. Of een ander probleem is dat ik van mezelf vind dat het verhaal veel te snel vooruitgaat (soms wat veel actie na elkaar). Dus ik denk dat boeken schrijven niet echt mijn ding is, maar dat kortverhalen me veel beter liggen.
    Liza Vilijn
    Liza Vilijn
    Stadsbewoner


    Aantal berichten : 495
    Registratiedatum : 03-06-10
    Leeftijd : 34
    Woonplaats : Havermouth (Villa Vilijn), Engeland

    Eigen boeken Empty Re: Eigen boeken

    Bericht van Liza Vilijn 01.10.12 12:46

    Ik heb veel verhaallijnen gemaakt, maar helemaal afgeschreven zijn ze niet. Mijn verhaallijnen zijn gewoon fan ficties, niet echt origineel eigenlijk.. Ik zit nu eigenlijk te denken om een echte verhaal te schrijven en dat dan later publiceren als het mogelijk is. Ik zat zo te denken aan 'THe Marauders' om daar een heel verhaal van te maken (Tijd Harry ouders etc), maar natuurlijk moet ik in contact komen met Jk Rowling, zij heeft al de personages bedacht, gaat een lastig karwei worden, maar als ik dat echt wil doen. Ga ik het ook doen.
    avatar
    Gast
    Gast


    Eigen boeken Empty Re: Eigen boeken

    Bericht van Gast 01.10.12 18:36

    Aan zo'n dingen heb ik ook wel al eens gedacht. O.a. over Lily Potter, Harry's dochter, of de marauders, daar dacht ik ook eerder aan. Maar daarvoor moest ik ook met Rowling in contact komen. En nu ja, dat is natuurlijk zeer moeilijk.
    Liza Vilijn
    Liza Vilijn
    Stadsbewoner


    Aantal berichten : 495
    Registratiedatum : 03-06-10
    Leeftijd : 34
    Woonplaats : Havermouth (Villa Vilijn), Engeland

    Eigen boeken Empty Re: Eigen boeken

    Bericht van Liza Vilijn 01.10.12 18:43

    Dat is helemaal waar Lily, maar ik had gedacht aan echt 'Marauder tijperk' en natuurlijk ook andere personages derbij. Personages die ik heb bedacht, maar ook andere personages, die andere mensen hebben bedacht. Met Rowling in contact komen gaat wel een zeer lastig karwei worden plus je moet ook een plot hebben. Want net als Harry Potter zeven boeken, moet dat ook gebeuren bij "THe Marauders'.
    avatar
    Gast
    Gast


    Eigen boeken Empty Re: Eigen boeken

    Bericht van Gast 01.10.12 19:04

    Dat klopt, ik was dat ook van plan, maar zoals ik al zei, dat is geen sompel karweitje
    Liza Vilijn
    Liza Vilijn
    Stadsbewoner


    Aantal berichten : 495
    Registratiedatum : 03-06-10
    Leeftijd : 34
    Woonplaats : Havermouth (Villa Vilijn), Engeland

    Eigen boeken Empty Re: Eigen boeken

    Bericht van Liza Vilijn 01.10.12 19:06

    Nee dat is het helemaal niet! Maar als je iets wilt bereiken, moet je er helemaal voor gaan. Misschien kunnen we dat samen doen, met Rowling?
    avatar
    Gast
    Gast


    Eigen boeken Empty Re: Eigen boeken

    Bericht van Gast 02.10.12 17:55

    Wat bedoel je? Met Rowling? Ja, ik weet dat je eerst toestemming enzo moet vragen, maar je bent toch niet van plan samen met Rowling een boek te schrijven?
    Liza Vilijn
    Liza Vilijn
    Stadsbewoner


    Aantal berichten : 495
    Registratiedatum : 03-06-10
    Leeftijd : 34
    Woonplaats : Havermouth (Villa Vilijn), Engeland

    Eigen boeken Empty Re: Eigen boeken

    Bericht van Liza Vilijn 02.10.12 18:26

    Als het zou kunnen? Ga ik dat wel doen:)
    avatar
    Gast
    Gast


    Eigen boeken Empty Re: Eigen boeken

    Bericht van Gast 13.10.12 19:37

    Ik heb eindelijk een serieuze verhaallijn in mijn hoofd gekregen XD. Mijn grote lijnen zijn uitgewerkt, en ik ben nu aan het schrijven aan mijn eerste hoofdstuk. Het is een totaal eigen verhaal, niets van andere boeken of films dus. ALs ik blijf doorschrijven, zal mijn boek waarschijnlijk De laatste 3 dagen gaan heten. Ik hoop in ieder geval, dat ik het zal afschrijven.
    Liza Vilijn
    Liza Vilijn
    Stadsbewoner


    Aantal berichten : 495
    Registratiedatum : 03-06-10
    Leeftijd : 34
    Woonplaats : Havermouth (Villa Vilijn), Engeland

    Eigen boeken Empty Re: Eigen boeken

    Bericht van Liza Vilijn 13.10.12 22:04

    Ik ben heel benieuwd eigenlijk LIly ;)
    avatar
    Gast
    Gast


    Eigen boeken Empty Re: Eigen boeken

    Bericht van Gast 28.11.12 19:35

    Ik ga er nog niets over vrijgeven, aangezien ik er zelf nog volop aan bezig ben ;)
    Merel
    Merel
    Burgemeester


    Aantal berichten : 511
    Registratiedatum : 16-08-10
    Leeftijd : 25
    Woonplaats : Nijmegen

    Eigen boeken Empty Re: Eigen boeken

    Bericht van Merel 28.11.12 22:50

    Buiten ideeën en half begonnen boeken, heb ik eigenlijk geen eigen verhalen. Al de verhaaltjes die ik ooit begonnen ben, zijn niet gebaseerd op films of verhalen die ik ken, maar die gaan over onderwerpen die me aanspreken of over mensen die ik persoonlijk ken en dankbaar ben (in het verhaal krijgen ze wel een andere naam/adres... om hun privacy te beschermen).
    Ik vraag me eigenlijk af hoe je in godsnaam begint aan boek. Is dat meteen beginnen schrijven of eerst wat ideeën verzamelen?
    Riku
    Riku
    Moderator


    Aantal berichten : 452
    Registratiedatum : 05-11-09
    Leeftijd : 34
    Woonplaats : Jigoku

    Eigen boeken Empty Re: Eigen boeken

    Bericht van Riku 29.11.12 11:37

    Je kunt op beide manieren beginnen aan een boek.
    Maar ik denk eigenlijk dat het een combinatie van beide is. Je hebt een idee en dat begin je op papier te zetten. Terwijl je schrijft krijg je meer ideeën en ga op zoek naar manieren om die in het verhaal in te passen. Uiteindelijk is het mogelijk dat je heel ergens anders uitkomt dan je in eerste instantie van plan was. ^-^
    Amytjeuh
    Amytjeuh
    Minister


    Aantal berichten : 1084
    Registratiedatum : 12-04-12
    Leeftijd : 29
    Woonplaats : District 4

    Eigen boeken Empty Re: Eigen boeken

    Bericht van Amytjeuh 29.11.12 18:56

    half begonnen boeken is al een goed begin. Soms is het handig om de verhalen even te laten rusten als je geen inspiratie (meer) hebt en een tijd later de draad weer op te pakken.
    avatar
    Gast
    Gast


    Eigen boeken Empty Re: Eigen boeken

    Bericht van Gast 29.11.12 19:02

    Ik ben nu dus aan het schrijven aan een boek, en ik ben begonnen met een soort beschrijving van vanalles en nog wat. Ik vind dit eigenlijk echt wel leuk ;)

    Gesponsorde inhoud


    Eigen boeken Empty Re: Eigen boeken

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu 19.04.24 8:13